Kerstlichtjesactie 2013 heeft € 7.500,00 opgebracht

Opbrengst Kerstlichtjes actie 2013 € 7.500,00

Na het succes van voorgaande jaren organiseerde Rotaryclub Amersfoort-Regio ook afgelopen jaar weer de “Kerstlichtjes actie”. Hiertoe wordt er een kerstboom geplaatst op de Varkensmarkt in Amersfoort.

Boekenproject My Book Buddy

Dit jaar heeft Rotaryclub Amersfoort-Regio het boekenproject van de Stichting My Book Buddy Amersfoort geadopteerd.

My Book Buddy stimuleert het lezen van kinderen in ontwikkelingslanden door kinderbibliotheken op te zetten. Elke klas krijgt de beschikking over een verrijdbare, afsluitbare boekenkast met boeken die afgestemd zijn op de doelgroep. De boeken worden uitgeleend door de leerkracht aan de kinderen die ze thuis kunnen lezen.

Opbrengst

Dit jaar zijn er door Rotaryclub Amersfoort-Regio ruim 3750 lichtjes verkocht met een opbrengst van € 7.500.

Samenwerking Het Nieuwe Eemland

Dit jaar werd de actie voor het eerst samen gedaan met de leerlingen van Het Nieuwe Eemland. Zij haalden met hun activiteiten een bedrag van € 10.000,00 op voor My Book Buddy Amersfoort.

Dank aan de sponsors

Onze dank gaat uiteraard uit naar alle sponsors die dit succes tot stand hebben gebracht.