Voorjaarsactie "Wijn voor Water" levert bijna € 2425 op

G:\Website Rotary\4- Activiteiten\De Fondsenweving\wijnproeverij-fokkesukke zijn kenners.jpg

Op zaterdag 19 maart 2016 heeft Rotaryclub Amersfoort-Regio een goedverzorgde wijnproeverij gehouden bij Geurtsen Wijnimport aan de Nijverheidsweg Noord 62 te Amersfoort.
Naast mooie wijnen waren er ook topkwaliteit olijfolie en worsten van Scharrelslager Jochem Diekerhof, Utrechtseweg 56, te proeven en te kopen, beide met een verkoopmarge ten bate van het goede doel.

De 'Wijn voor Water'-actie stond ook dit voorjaar weer ten dienste van "Wandelen voor Water". Het geld dat met die actie bijeengebracht wordt is bestemd voor drinkwater- en sanitatieprojecten in de Derde Wereld. Dat is nu buitengewoon interessant, omdat de overheid de opbrengst met een factor van 1,8 verhoogt.

De gezellige sfeer en de mooie wijnen, olijfolie en worsten brachten deze proeverij tot een afname van 517 flessen à € 2,42 plus € 96 uit de verkoop van olijfolie en worsten, totaal dus € 1.347,14 voor het goede doel, wat met de multiplier van 1,8 goed is voor een opbrengst van bijna € 2.425 voor deze fundraisingsactie.

Onze dank gaat uit naar Geurtsen Wijnimport en Scharrelslager Jochem Diekerhof voor de goede verzorging van deze actie en natuurlijk naar alle afnemers van de producten!