Amersfoort Nu, 17 februari 2017: Eerste publieke AED

Eerste publieke AED

C:\Users\vakarli\Desktop\Mijn Netwerk Documenten\Oude laptop\Datadisk\DATA\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Archief 2016-2017\20170217 Amersfoort Nu Eerste publieke AED.jpg

vr 17 feb 2017

De eerste publieke AED is donderdag in Amersfoort overhandigd, geschonken door de voorzitter van de Rotaryclub Amersfoort-Regio aan de manager van de Onze Lieve Vrouwe toren, Hans van Rossum. Deze wordt aan of in de nabijheid van de OLV-toren bevestigd. Een AED die voor iedere burgerhulpverlener toegankelijk is in het drukke uitgaanscentrum. Dit is de eerste van 150 AED's die de stichting in Amersfoort in de publieke ruimte wil krijgen om zo een hartveilig Amersfoort te realiseren.

Amersfoort -. Het doel van de stichting Reanimatie Netwerk Amersfoort is het creëren van een veilige omgeving in het kadastrale hart van Nederland; Amersfoort. Sinds 29 september, Wereld Hartdag, heeft Amersfoort de burgerhulpverlenersapp HartslagNu en is van 250 naar ruim 1.100 burgerhulpverleners gegaan. "Een mooie score, maar nog niet genoeg. Ook moeten er meer AED's worden aangemeld bij HartslagNu", zegt Henk Pijper, voorzitter Stichting Reanimatie Netwerk Amersfoort.

Met de komst van een reanimatienetwerk Amersfoort (Hartslagnu.nl) schakelt de meldkamer burgerhulpverleners in bij een hartstilstand. Mensen die kunnen reanimeren krijgen een oproep om in hun directe omgeving hulp te verlenen en zo de tijd tot de komst van professionele hulpverlening te overbruggen. Hierdoor kan het aantal doden van de 150 jaarlijkse reanimaties in Amersfoort omlaag worden gebracht.

Aanmelden kan op: www.hartslagnu.nl of www.reanimatienetwerk-amersfoort.nl.