Opbrengst Oliebollenactie 2016

Op 31 december 2016 heeft de Rotaryclub Amersfoort-Regio een oliebollenverkoop voor het goede doel gehouden in samenwerking met Bas Mosmans en Sjors Lans van Sociëteit Amicitia en Rotaryclub Amersfoort-West. De beide Rotaryclubs delen de opbrengst voor hun goede doelen.

De oliebollenactie van dit jaar staat bij Rotaryclub Amersfoort-Regio ten dienste van "Wandelen voor Water". Het geld dat met die actie bijeengebracht wordt is bestemd voor drinkwater- en sanitatieprojecten in de Derde Wereld. Dat is nu buitengewoon interessant, omdat de overheid de opbrengst met een factor van 1,8 verhoogt.

De omzet was € 575. Na aftrek van de kosten van € 75 resteert er een opbrengst van € 250 per Rotaryclub. Voor Rotaryclub Amersfoort-Regio betekent dit dus € 400 voor het goede doel, dankzij de multiplyer van de overheid.

Onze dank gaat uit naar Bas Mosmans en Sjors Lans van Sociëteit Amicitia voor de goede verzorging van deze actie en natuurlijk naar alle afnemers van de heerlijke oliebollen.