7 december 2017: Kerstlichtjes officieel ontstoken

Kerstlichtjes voor Water officieel ontstoken

Op donderdag 7 december trotseerden Wethouder Willem-Jan Stegeman en voorzitter Filip Van Eeckhoutte van Rotaryclub Amersfoort-Regio het slechte weer om onder publieke belangstelling de actie Kerstlichtjes voor Water officieel te starten door het symbolisch ontsteken van kerststerretjes op de Varkensmarkt, waar ook dit jaar weer een kerstboom met kerstlichtjes staat met medewerking van de gemeente.

Sindsdien draait er een diashow met logo’s van de hoofdsponsors, zolang de boom er staat.

Ook dit jaar laten vele oude en nieuwe sponsors zich van hun beste kant zien! De Rotaryclub wil deze sponsors dan ook van harte bedanken voor hun medewerking.

Al vele jaren organiseert Rotaryclub Amersfoort-Regio een kerstlichtjesactie waarvan de opbrengst bestemd is voor een goed doel. Dit jaar is het goede doel “Wandelen voor Water”, waarbij wandelende schoolkinderen uit deze regio geld bijeenbrengen voor drinkwater- en sanitatieprojecten in ontwikkelingslanden. Deze kerstlichtjesactie is specifiek gericht op de drinkwater- en sanitatievoorziening van scholen in Kenia, Oeganda en Tanzania.

De kerstlichtjesactie houdt in dat het aantal lichtjes dat gaat branden afhankelijk is van de bijdragen van zowel ondernemers als particulieren. Zij kunnen lichtjes à € 2,- per stuk sponsoren, waarbij wij ondernemers zouden willen vragen om evenveel lichtjes te sponsoren als er werknemers in dienst zijn.

Hoe meer lichtjes, hoe meer geld voor het goede doel! En….heel belangrijk: de Rijksoverheid verhoogt de totale opbrengst van de actie met 80%. Dus uw lichtje van € 2,- is in feite € 3,60 waard!

Helaas zijn nog niet alle kerstlichtjes gesponsord. Ook u kunt nog mee doen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar deze link.