20 mei 2019: Vijf-Eurodiner 2019 doorslaand succes

Vijf-Eurodiner 2019 doorslaand succes en brengt bijna € 3.000 op voor het Reanimatienetwerk Amersfoort

Op 20 mei is het jaarlijkse Vijf-Eurodiner voor de twaalfde keer gehouden en voor de tweede keer in sociëteit Amicitia.

Vijftig eters, bijna drieduizend euro opbrengst en onmetelijk veel gezelligheid aan tafel: de twaalfde editie van het Vijf-Eurodiner was dankzij de inzet van velen een groot succes.

Het Reanimatienetwerk Amersfoort kan een kleine 3000 euro tegemoet zien voor de training van AED'ers. Wij kijken terug op een bijzondere avond. Want voor het eerst stond de nieuwe keuken van de sociëteit paraat voor onze Rotaryclub. Het was onder leiding van chef-kok Gé Stenger een beetje wennen in de nieuwe omgeving, maar de kookploeg hanteerde met verve de pollepel voor een prachtig driegangendiner.

In tegenstelling tot de vorige editie was er dit jaar geen complete 'gastclub' maar er waren wel veel individuele gasten van leden. Bij elkaar opgeteld ruim vijftig, wat een goed gevulde zaal en geanimeerde gesprekken aan tafel opleverde. Zij kregen een pittig soepje, verrassende hoofdgang en zoete nabrander geserveerd door de kookploeg. Huub Geurtsen gaf een aardige korting op de flessen wijn die gekocht konden worden en waarmee de eerste winst werd behaald.
Door Richard van Berkel werden tussen de gangen door een tegoedbon van het Berghotel, topwijnen, managementboeken en een romantisch weekeindje weg geveild. Niet geheel verwonderlijk was het dat de beide inkomende voorzitters er met de voorzitterswijn vandoor gingen: de twee flessen Rood die al elf jaar steeds opnieuw worden verkocht en die op wonderbaarlijke wijze alsmaar gevuld blijven.

Na afloop van het diner noteerde iedereen traditiegetrouw en geheel vrijwillig een bedrag om de maaltijd af te rekenen. Met bovenstaande opbrengst als resultaat. Gezelligheid en nettowinst van het Vijf-Eurodiner maken duidelijk dat vertrouwde fundraisingprojecten nog steeds toekomst hebben. Op naar het derde lustrum van het luisterrijke diner!

Een woord van dank aan eenieder die hieraan heeft bijgedragen.