Profielwerkstukken Duurzaamheid

X:\# Mijn Documenten\Jacq's R'ry Club\Commissies\Jeugd\PWS18.jpg

Scholieren, begeleiders en de jury van de profielwerkstukken duurzaamheid (foto: Simon Lamme)

Amersfoortse scholieren uit havo 5 en vwo 6 presenteerden op 12 april hun profielwerkstuk over duurzaamheid aan een jury bestaande uit wethouder Bertien Houwing, Stefan Alink van Rabobank Amersfoort Eemland, Janko Pietryga en Herre Hoekstra van Rotary Club Amersfoort-Stad.

De winnaars op havo niveau zijn Arie Ebbenhorst, Eric Lamberts en Jelle van Drie voor hun werkstuk over energie neutraal huis ‘Van Beng naar Eng’. Op vwo niveau wonnen Cédric de Jonge en Jenne Meinema voor hun werkstuk ‘Diffusie in zeolieten’. Beide prijzen vielen toe aan leerlingen van ’t Hooghe Landt College.

De ingezonden werkstukken zijn afkomstig van leerlingen van Corderius college, Het Nieuwe Eemland en ’t Hooghe Landt. De winnaars hebben een geldprijs ontvangen en een bokaal voor de school. Alle overige deelnemers hebben een oorkonde en speldje ontvangen en een reep Tony Chocolonely.

Meer informatie over de wedstrijd duurzame profi elwerkstukken: www.hetgroenehuisamersfoort.nl/duurzame-profielwerkstukken