Zing'es! Onze 'moederclub' RC Amstelveen bestaat in 2013 45 jaar.

Zing’es!

De Rotaryclub Amstelveen viert in het clubjaar 2012-2013 feest, omdat wij op 27 mei 2013 45 jaar bestaan. Wij vieren ons lustrumfeest samen met de Amstelveense jeugd in samenwerking met de Amstelveense basisscholen en met ondersteuning van de Muziek- en Dansschool Amstelveen. Wij gaan de groepen 3, 5 en 7 van vrijwel alle Amstelveense basisscholen leren zingen met extra professionele ondersteuning om zo te bereiken dat de basisscholen weer structureel aandacht gaan geven aan samen zingen, een aandacht die er veelal niet meer is.

Zingen bevordert immers ontwikkeling met betrekking tot sociaal gedrag, zelfvertrouwen, creativiteit, expressie en is de meest directe en persoonlijke manier van musiceren. Het kind werkt met zijn eigen persoonlijke geluid. Bovendien is zingen gewoon leuk en het verhoogt de sfeer in de klas en de school. Maar zingen kan kinderen ook helpen bij de vakken lezen, schrijven en rekenen, want tijdens het zingen leert het kind taalontwikkeling, concentratie, samenwerking, op elkaar wachten en naar elkaar luisteren, belangrijke en onmisbare vaardigheden.

Gerda Driessen

voorzitter Rotaryclub Amstelveen

Het Zing’es project is gestart…

11 februari 2013

Na de repetities in de klas van de verschillende basisscholen volgt een optreden van de deelnemende klassen voor ouders en voor elkaar in de Zonnesteinzaal van de Muziek- en Dansschool Amstelveen. De klassen worden hierbij begeleid door een combo van docenten van de MDA. Deze optredens worden per school georganiseerd.

(foto’s Theo Driessen)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RC Amstelveen-Nieuwer Amstel zal van de opbrengst van de verkoop van de paaseitjes een film laten vervaardigen, die gebruikt kan worden door leraren in Suriname. Ook hier is belangstelling voor dit project.