Rotaryclub Amsterdam-Arena

Welkom bij Rotary Club Amsterdam-Arena

Wie zijn wij?

Rotary Club Amsterdam-Arena is in 2008 opgericht te Amsterdam Zuidoost.

Sinds onze oprichting steunen wij diverse goede doelen in Zuidoost:

-Opvang daklozen | Hospice | De Jeugd Theaterschool | Het Leerorkest

-Stichting Fairworks | IMC Weekendschool | Emma Kinder Ziekenhuis

Met de Rotary Foundation investeren wij, samen met 1,2 miljoen andere Rotarians over de hele wereld, in het terugdringen van polio.

Wij komen 2x per maand bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en de voortgang van onze projecten te bespreken.

Onze leden zijn pragmatisch ingestelde en gedreven professionals die vrijwillig hun tijd en talenten inzetten voor de samenleving,  onder het Rotary motto "Service above self".

Onze club kenmerkt zich door diversiteit op het vlak van leeftijd, geslacht en etniciteit die kenmerkend is voor het gebied waarin wij actief zijn: Amsterdam Zuidoost.

CONTACT

Meer informatie? Neem contact op met clubvoorzitter Andro Bottse (06-29516704) of maak gebruik van dit contactformulier.

Rotary helpt!

Rotary tulpen voor Zuidoost

Aan de vooravond van Wereld Polio Dag (24 oktober) heeft Rotary Club Amsterdam-Arena 1500 tulpenbollen geplant in het Nelson Mandela Park. Het is de bedoeling dat de bloemenzee minstens vijf jaar blijft bestaan en elk jaar wordt uitgebreid, als herinnering aan de strijd tegen polio.

De Rotary-leden en sponsors van de club doneren jaarlijks voor de wereldwijde strijd tegen polio. Dat gebeurt door het kopen van Rotary tulpenbollen die speciaal voor dit doel “End Polio Now” zijn gekweekt. Dit keer hebben de Rotary-leden ervoor gekozen de bollen niet in eigen tuin te planten, maar te doneren aan de gemeenschap van Zuidoost. In april 2021 zal een deel van het Nelson Mandelapark een prachtige tulpenzee bevatten.

Inmiddels zijn mede door de inspanningen van Rotary wereldwijd miljoenen mensen gevaccineerd tegen polio.  Rotaryclub Amsterdam-Arena blijft, samen met welwillende sponsors, dit goede doel jaarlijks steunen. End Polio Now.

Clubbijeenkomst

Wij komen op de 2e en de 4e dinsdag van de maand bijeen van 18.45 - 20.30 uur.