persbericht rotary benefiet 11 dec 2018

Amsterdam Zuidoost – 26 november 2018

Bijlmer koren zingen voor het Emma Kinderziekenhuis

Amsterdam Zuidoost - De culturele diversiteit in Zuidoost wordt weerspiegeld in een breed scala aan koren, al dan niet religieus geïnspireerd. Rotaryclub Amsterdam-Arena uit Zuidoost heeft drie van deze koren bijeengebracht voor een swingende avond vol soul en gospel op dinsdag 11 december a.s. in het Bijlmer Parktheater. De opbrengst van deze benefiet avond zijn bestemd voor de vernieuwde afdeling Neonatologie van het Emma kinderziekenhuis in het AMC. Deze biedt intensieve begeleiding en zorg aan te vroeg geboren baby’s en hun ouders.

In het jaar dat de Bijlmer 50 jaar bestaat viert Rotaryclub Amsterdam-Arena haar 10-jarig bestaan. De club zet zich in voor goede doelen in Zuidoost en organiseert jaarlijks een fundraising evenement om deze goede doelen ook financieel te ondersteunen.

Op 11 december kunt u genieten van een drietal koren uit de Bijlmer: All Saints Choir (Ghanees), Elzabad Voices (Surinaams) en Soul Sounds Choir (Nederlands). Verder staat ook een veiling ten behoeve van het goede doel op het programma met bijzondere en verrassende kavels. Tijdens de avond zal er een korte toelichting worden gegeven over het goede doel.

Het programma start om 19.00 uur. Vanaf 18.00 uur staat er een maaltijd klaar met soep en broodjes uit de Bijlmer. De maaltijd is inbegrepen in de toegangsprijs van €45,-.

Kaarten zijn te bestellen via de website van het Bijlmerparktheater.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie

Rotary in Nederland telt zo’n 500 clubs met in totaal ruim 19.000 leden. Wereldwijd zijn er 34.000 clubs met in totaal 1,2 miljoen leden. Rotaryclub Amsterdam-Arena maakt deel uit van het wereldwijde netwerk van Rotary in 200 landen. Rotary is een serviceorganisatie met één visie: Service above Self ofwel dienstbaarheid boven eigenbelang. Wij zetten ons in voor goede doelen in onze nabije omgeving.

Rotaryclub Amsterdam-Arena is opgericht op 4 november 2007. In de afgelopen 10 jaar hebben wij verschillende goede doelen ondersteund, onder meer De Jeugd Theaterschool, Het Leerorkest, Stichting Fairworks (stichting die moderne slavernij bestrijdt), IMC Weekendschool, VENZO.

Elke Rotaryclub heeft een voorzitter, die jaarlijks wisselt. Dit jaar hebben wij een duo voorzitterschap van mevrouw Patricia Sweet en mevrouw Rekha Mungra. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevr. Sweet (06 25095927).