2015 Fundraising Kinderen en Muziek - 2 jun

Benefietconcert

Rotaryclub Amsterdam-Arena organiseerde op 2 juni 2015 een benefietconcert in het Bijlmer Parktheater. De opbrengsten zijn voor het Leerorkest en het Instrumentendepot en komen specifiek ten goede aan het muziekonderwijs aan kinderen in Amsterdam-Zuidoost. Deze fundraising activiteit heeft in z’n totaliteit € 6700 opgeleverd.

Wat precies

Een wervelende show gepresenteerd door Manoushka Zeegelaar Breeveld. Met optredens van Jeanine La Rose, kinderen van het Leerorkest, Marcel Worms en de 5 o'clock class (dans). De artiesten verleenden belangeloos hun medewerking. Tijdens de avond heeft er ook een veiling plaats gevonden.

En er was de mogelijkheid om voorafgaand aan de show deel te nemen aan een Surinaams buffet in het Bijlmer Parktheater.

De toegangsprijs voor de show: € 35
aanvang 20:15
Show + Surinaams buffet: € 45
aanvang 18:00

Het doel

De opbrengsten zijn gegaan naar het Leerorkest en het Instrumentendepot, twee initiatieven van Marco de Souza, directeur van het Muziekcentrum Zuidoost. Dankzij een Rotary District Grant is de aanschaf van minimaal 75 violen en 70 lesuren muziekonderwijs gegarandeerd. Deze worden specifiek ingezet voor basisscholen in de Bijlmer.

Bekijk onze korte video voor meer informatie over de gedachte achter het Leerorkest en het Instrumentendepot.

Crowd funding

Voor wie het benefietconcert niet kon bijwonen, was er de mogelijkheid om rechtstreeks bij te dragen aan deze bijzondere actie voor het Muziekonderwijs in Zuidoost. Noem het crowd funding, micro-donaties of sponsoring: alle giften waren welkom.

Via de speciale crowdfundingactie (ieder-kind-een-viool) is in totaal € 1500 gedoneerd .

Donaties ieder-kind-een-viool

De opbrengst van de crowdfunding actie is tot stand gekomen dankzij donaties van de volgende personen. Wij danken hen ontzettend hartelijk voor hun financiele bijdrage.

Ricky van Dalen

Jenny Wesly