BBQ Rosa klooster

Kort verslag BBQ Rosa klooster

Op dinsdag 15 juli 2014 heeft de Rotaryclub Amsterdam-Noord een “welcome home party” georganiseerd in het Rosa klooster. Het voormalige Rosa klooster is nu een opvanghuis van het Leger des Heils.

Het Rosa is verbouwd en de dames die er wonen zijn pas onlangs uit hun tijdelijk verblijf teruggekeerd. Deze vrouwen voelen zich nergens welkom en wij hebben hun een beetje het gevoel kunnen geven toch welkom te zijn. Er zijn twee groepen vrouwen: drugsverslaafden en de groep jonge vrouwen met kinderen die hier een “blijf van me lijf huis” gevonden hebben.

Dit soort bijeenkomsten zijn zeer goed ook voor de onderlinge sfeer.

Zowel de gasten als de aanwezige Rotarians zeer genoten.

We hebben wat foto’s genomen. Er zijn geen foto’s gemaakt van de jonge vrouwen met kinderen om veiligheidsredenen.

We konden ook van de gelegenheid gebruik maken om het kloostercomplex goed te bekijken, inclusief de Rosakapel, die nu (tijdelijk?) als opslag gebruikt wordt.