Optreden door het Zeedijkkoor

D:\Websites in beheer\Website Rotary\Foto's nieuwe site\Zwwdijkkoor.jpg

Optreden door het Zeedijkkoor.

Het Zeedijkkoor heeft op zondag 19 oktober 2014 in het Trefpunt van verzorgingshuis Korthagenhuis een optreden verzorgd.

Het koor met zo een 30 koorleden heeft van zich laten horen…. En hoe!

In anderhalf uur werd er een wervelende show gebracht , met de echte levensliederen van de Amsterdamse Zeedijk.

Deze luisterliedjes werden op piano begeleidt door Eelco Menkveld, het koor werd gedirigeerd door Paul Tijink.

Elk lied werd aangekondigd , er werd soms iets over verteld, want over de rosse buurt , de Wallen valt natuurlijk altijd wel wat te vertellen.

Ook de kleding was een attractie op zich en wat denkt U van de dames op heel hoge hakken.

Het geheel was in stijl van het oude Cafe’ Verhoeff , de stamkroeg van veel koorleden, waar dit koor in 1993 werd opgericht.

De koorleden zelf vonden het een heel leuke middag, en bedankte ons voor de hartelijke ontvangst, de goede zorgen, het zeer gastvrij onthaal en de rode roos.

Een dame uit het koor zei : ” In de twintig jaar dat ik bij het koor zit, heb ik nog nooit een roos gehad, geweldig”.

Wat zeker ook niet onvermeld mag blijven….

Het optreden is georganiseerd door de Rotary, in samenwerking met het Stadsdeel Noord.

Wij danken hen hartelijk, namens de bewoners voor deze geweldige entourage en sfeervolle middag.

Margreet Goedheer, activiteitenbegeleidster van Evean Korthagenhuis