Benefietconcert

Verslag Benefiet concert 8 september

Ons Benefietconcert was een groot succes, waarbij op allerlei manieren gespeeld werd met noten door,

het leerorkest waarbij een hele groep spelers met een minumum aan gekende noten toch een boeiend samenspel opleverde, zeker in combinatie met het kwartet van Esther Apituley en de alternatief gezongen liedjes,

het Brabantse Fietsharmonisch Orkest, dat zowel buiten als binnen verrassende beelden opriep,

het Roman Ensemble, dat zo hard speelde tijdens en na het eten, dat het spreken ons verging,

het Esther Kwartet, amusant met verschuivende ritmes en een meeslepende compositie uit Cypres, joviaal ingeleid door Esther,

de verbluffend snelle verkleedpartij van Sandy Kandau,

(en ik citeer Ton Tossijn) ‘het hoogtepunt van het concert , de beroemde jazz-zangeres Laura Fygi met een medley van bekende en minder bekende liedjes. Haar prachtige stem en haar warme performance begeesterden het publiek – niet in het minst omdat ze de zaal zo intensief betrok bij haar optreden. Het leek bijna een gezellig onderonsje met en tussen 600 mensen: men ging dansen op het podium en zong uit volle borst mee. Die saamhorigheid leidde zelfs tot een dansje van Laura Fygi met de opvallend soepel bewegende gouverneur Roel van der Voort. Hiermee trof de zangeres helemaal de goede toon: een feestelijke avond waar iedereen zijn schouders onder zette en die van iedereen was.’ Einde citaat.

Kortom het was een bijzondere avond maar wat het tot een heel bijzondere avond maakte is, dat vrijwel onze hele club er zichtbaar intens bij betrokken was, wat weer terugkwam in de advertenties in het uitstekend geformuleerde en fraai vormgegeven programmaboekje,

En tenslotte de opbrengst, € 28.500,-- voor de muziekschool en het goede doel, muziekonderwijs aan alle kinderen. Bravo voor de organisatoren, Chris Keulemans als spreekstalmeester, de Hema met de fraaie accoustiek, de kookkunsten van Bredero en de uitzonderlijk humoristische loterij en vooral niet te vergeten RC Amsterdam Nieuwendam, met dank voor de samenwerking.

Conrad Van de Weetering