BOLO FOR KIDS 2016

Rotary Sloterdijk heeft zich verbonden aan een bijzonder initiatief in Amsterdam West: ‘Bolo for kids’, een project dat plaatsvindt onder de vlag van de Stichting Muziektherapie. Het project is een initiatief van muziektherapeute Cita Terpstra om kinderen uit de wijk Bos en Lommer in Amsterdam, die weinig met muziek in aanraking komen gelegenheid te geven in tien lessen te komen tot een muziekuitvoering. Dit gebeurt onder leiding van Cita in groepjes van circa 8 kinderen uit groep 4 tot 8 van de basisschool. In tien lessen werken zij toe naar een uitvoering voor publiek.

Muziek verbindt, muziek maken geeft zelfvertrouwen, tot een mooie uitvoering komen kan alleen door samenwerking.

Het is niet zozeer de bedoeling de kinderen te leren een instrument te bespelen, maar wel om bij hen interesse op te wekken voor muziek, vooral bij kinderen die uit een milieu komen waarin ze anders nauwelijks of niet met muziek in aanraking komen.

Eind 2015 heeft een fundraising-event plaatsgevonden ten bate van Bolo For Kids; met de opbrengst daarvan is de eerste groep kinderen gestart.

Met behulp van een Rotary District Grant, andere specifieke middelen binnen het district en nieuwe fundraising-events zullen we trachten nog veel meer kinderen te laten ervaren welke positieve betekenis muziek maken in het leven kan hebben.