RUIGOORD EVENT: GOEDE DOELEN en FUNDRAISING

GOEDE DOELEN EN FUNDRAISING:

De opbrengst van deze avond is voor twee internationale projecten van RC Amsterdam Sloterdijk.

Het eerste project stelt zich ten doel bij te dragen aan de verbetering van de leefsituatie in de slums van Nairobi (Kenia) (zie foto). Het plan is om huizen te bouwen van afvalplastic, menselijke uitwerpselen te hercirculeren en om zonnepanelen te installeren voor energiewinning.

Het andere project beoogt steun te verlenen aan een weeshuis voor gehandicapte kinderen in Kutaisi (Georgië). De kinderen in dit weeshuis worden opgeleid om naderhand zelf in hun onderhoud te kunnen voorzien. Ze leren bijvoorbeeld emailleren, lijsten maken, borduren, kettingen ontwerpen, tassen maken enzovoorts (zie bijvoorbeeld de facebookpagina van het weeshuis: https://www.facebook.com/We-are-differently-able/ჩვენ სხვაგვარად შეგვიძლია). Het weeshuis heeft een kleine winkel in Kutaisi waar nu al de sieraden, tassen en borduurwerkjes die de oudere kinderen maken, verkocht worden (zie foto). De producten zijn voornamelijk gericht op de groeiende toeristenindustrie. Voor de lijstenmakersopleiding zoekt het weeshuis steun om enige machines aan te schaffen. Met een bijdrage van RC Amsterdam-Sloterdijk en Interadam moet dit mogelijk zijn.

Mocht u zich betrokken voelen bij deze goede doelen dan kunt u bijdragen aan onze fondsenwerving:

Rekening NL94 INGB 0000 0418 81

Ten name van: