IN MEMORIAM, UITNODIGING en PROGRAMMA

Herdenkingsbijeenkomst W.G. Klooster (1935-2019)

tevens Fund Raising Event RC Amsterdam Sloterdijk

26 september 2019 18.00- 22.00

Salon Ruigoord - Ruigoord 36 1047 HH Amsterdam

IN MEMORIAM WIM KLOOSTER

Zondag 15 september overleed op 84-jarige leeftijd Wim Klooster, actief lid van RC Amsterdam-Sloterdijk.

Zijn Rotaryclub had al eerder besloten donderdag 26 september Wims nieuwe gedichtenbundel, Een kwestie van tijd, Gedichten 1953-2018, feestelijk te presenteren op een speciale bijeenkomst in Salon Ruigoord. Wim Klooster en zijn werk staan nu nog meer dan eerder gedacht centraal op deze bijeenkomst.

Zijn dochter Frédérique, sopraan, zal begeleid door pianist Dante Boon concerteren. Er worden gedichten van Wim gelezen en zijn bundel zal aangeboden worden.

Frédérique zal de volgende aria’s zingen:

W.A. Mozart: Batti, batti, o bel Masetto (Don Giovanni)

Ch. Gounod: Air des Bijoux (Faust)

Fr. Lehár: Vilja Lied (Die Lustige Witwe)

G. Puccini: Chi il bel sogno di Doretta ( La Rondine)

V. Bellini: Casta Diva (Norma)

G. Puccini: Quando m’en vo ( La Bohème)

Omdat dit speciale Rotary event ook bedoeld is om middelen bijeen te brengen voor twee internationale projecten die RC Amsterdam Sloterdijk steunt (een project in Kenia waar de leefomstandigheden in slums aangepakt zullen worden en een project in Georgië waar gehandicapte kinderen en volwassen opgeleid zullen worden om in hun eigen levensonderhoud te kunnen voorzien) wordt er onder het toeziend oog van notaris Pierre le Cat deze avond eveneens een veiling van kunstwerken gehouden. Drie werken worden geveild:

a.

Een 20e eeuwse anonieme gouache van verdwijnende mensen

b.

Een traditioneel, 20e eeuws anoniem bloemstuk (olieverf)

c.

Een tekening van Anton Heyboer

Tevens wordt er deze avond een loterij georganiseerd. Loten kosten € 5,- en zijn op de avond in Ruigoord verkrijgbaar én bij medeorganisator Wouter Steusel (wsteusel@gmail.com). Wie 26 september verhinderd is, kan bij Wouter loten reserveren.

Prijzen die gewonnen kunnen worden zijn onder meer:

Een elektrische tandenborstel

Een jerobaum (3 liter) Montlobre vin rouge

Drie magnums Vin du Domme, resp. 2009, 2014 en 2016

Een fles Wodka Starotorunska (Oud Torun) met twee bijzondere glazen, genummerde editie. Nummer 57701

De avond begint met een gezamenlijke maaltijd, verzorgd door leden van RC Amsterdam-Sloterdijk. De kosten van de maaltijd zijn inbegrepen in de entrée. Drank, drankjes en koffie niet.

Leden van RC Amsterdam-Sloterdijk ontvangen een exemplaar van de bundel van Wim Klooster. Introducé(e)s ontvangen een exemplaar van een door Wim Klooster bezorgde bloemlezing Poëzie van baardige en baardeloze barden

Leden van RC Amsterdam-Sloterdijk betalen € 30,-- entrée, gasten € 25,--Wie verhinderd is, maar de bijeenkomst wil sponsoren, geve dit door aan Sylvia Raveling, sylvia.raveling@nl.abnamro.com

NB Parkeren op de parkeerplaats net buiten het dorpje. Afzetten bij de Salon kan wel.