NACHT VAN EMMA

De Nacht van Emma - Rotaryclub Amsterdam-Sloterdijk

Ondanks corona toch een succes met 67.000 euro voor Neonatologie

Op 14 maart 2020 stond De Nacht van Emma gepland, een fundraising-event in het Stedelijk Museum Amsterdam. Een avondvullend programma, met zang en een jazzband, een museumrondleiding, een veiling van kindertekeningen en een aansprekende sprekers.

Het doel van De Nacht van Emma was om care-unit(s) te kunnen financieren voor de afdeling Neonatologie van het Emma Kinderziekenhuis van Amsterdam UMC. Deze afdeling zal in de nabije toekomst geheel vernieuwd gaan worden. En als onderdeel daarvan zal een geheel nieuw zorgconcept geïntroduceerd worden; van open Bay naar single bed units. Zo’n single bed unit maakt het mogelijk dat ouders straks 24/7 bij hun kind kunnen verblijven en zij hun eigen plek hebben om samen te zijn als gezin.

Tot onze grote teleurstelling werden wij door corona-restricties gedwongen onze Nacht van Emma op het laatste moment af te blazen. Ook de nieuw geplande datum van 10 oktober jl. bleek geen haalbare kaart.

Wij moesten helaas besluiten om De Nacht van Emma definitief af te gelasten en zijn met deze mededeling teruggegaan naar onze ticketkopers en sponsoren. Gelukkig hebben wij een groot aantal bereid gevonden hun toezegging c.q. betaling gestand te doen.

Uiteindelijk is per saldo nog een fantastische opbrengst van € 67.000 opgehaald. Twee care-units was ons eigenlijke streven en gelukkig zijn we daar redelijk dicht bij in de buurt gekomen.

Begin november was de overhandiging van de cheque op de afdeling Neonatologie van het Emma Kinderziekenhuis. Met gepaste corona afstand.