Rotary cheque voor theehuis nieuwe Polder Hoeve

25 november 2013   (CTR|Hollands Kroon)

Het complete gezelschap bij het nieuwe theehuis. (Foto: Rosemarie van Bentum-AP Fotografie)

BREEZAND - Tijdens een feestelijke bijeenkomst afgelopen zondag heeft de voorzitter van de Stichting Vrienden van de Polder Résidence, André Rijnders, een cheque in ontvangst genomen van Rotary Anna Paulowna e.o.

Temidden van de bewoners van de Polder Hoeve bij het nieuwe theehuis, initiatiefnemer Jennifer Hofmeijer en medewerkers heeft Rotary-voorzitter Willemien Baalman een bedrag van 930 euro toegezegd voor nieuwe meubeltjes in het theehuis.

Preuvenement

Het bedrag is op 16 november bij elkaar gebracht door deelnemers aan het winterpreuvenement op De Flevohoeve in Anna Paulowna. Door inzet van Klaver Kaas, Ons Label Happy Living, de Wijn Voorbij, slager Sander Duin, AP Fotografie en de Flevohoeve hebben deelnemers een zeer aangename middag kunnen doorbrengen met heerlijke versnaperingen en wijn. Opbrengst uit deelname hieraan is aan de stichting Vrienden van de Polder Residence beschikbaar gesteld.

Zorg voor demente medemens

Tijdens het preuvenement hebben Jennifer Hofmeijer en André Rijnders een indrukwekkende presentatie gegeven over hun filosofie en visie op onze demente medemens en de zorg voor hen. Met het gevoel deze mensen een thuis te geven, zetten medewerkers en vrijwilligers zich in voor de Polder Résidence en de ernaast gelegen, recentelijk geopende Polder Hoeve.

Kosten zijn hoog

"In deze tijd van vele veranderingen in de AWBZ, WMO en de zorgverzekeringswet is het geen sinecure om tegen de stroom in zo'n initiatief te ontwikkelen," vertelde Jennifer Hofmeijer. "De kosten voor zorg zijn hoog en de inkomsten krap. Kleine zorgorganisaties als de Polder Résidence en Polder Hoeve moeten -ten opzichte van grotere partijen die schaalvoordeel hebben- zeer efficiënt, effectief maar vooral creatief werken om de exploitatie gezond te houden. Sponsoring is dan ook heel welkom."

Onder het genot van een kop koffie met speculaas hebben initiatiefnemers en bestuur van de Rotary, bewoners, medewerkers, familie, Jennifer en André dit bij elkaar gebrachte bedrag 'gevierd'.