Kledingactie ism Rotary Wieringerland en sportverenigingen

Gebruikte kleding voor goede doelen

Op zaterdag 14 november 2015 wordt gebruikte kleding en schoeisel huis-aan-huis ingezameld bij de ruim 18.000 adressen in Hollands Kroon. De grote groep vrijwilligers die dit doet, komt uit het actieve verenigingsleven van Hollands Kroon. In Nieuwe Niedorp is dat de handbalvereniging HV Niedorp, in Winkel de gymvereniging Sparta, uit Kolhorn voetbalvereniging Kaagvogels en in de overige gebieden de Rotaryclubs Anna Paulowna en Wieringerland.

Hoe meer kleding er wordt opgehaald, hoe hoger de opbrengst voor de deelnemende verenigingen en de goede doelen in Hollands Kroon. Het wordt dus kleding sparen deze herfst.

Het is de bedoeling dat de inwoners van Hollands Kroon de kleding in afgesloten plastic zakken voor 09.30 uur ’s morgens voor het huis langs de straat zetten. De zakken worden nog voor de middag opgehaald door alle vrijwilligers.

De gehele opbrengst gaat naar goede doelen in Hollands Kroon en naar de deelnemende sportverenigingen.