Project Ome Joop's Tour 2015

Doelstelling van de stichting “OME JOOP’S TOUR”

Het doel dat de Stichting Ome Joop’s Tour nastreeft, is het (jaarlijks) organiseren van een fietstour voor jongens en meisjes in de leeftijd van 10 tot en met 12 jaar. Bovendien moeten deze kinderen weinig of geen vakantiemogelijkheden hebben. Het stichtingsbestuur maakt bij het uitnodigingsbeleid geen onderscheid ten aanzien van afkomst, godsdienst, nationaliteit, of anderszins. In de organisatie zijn vijftig tot zestig vrijwilligers actief. Zij beleven jaarlijks veel plezier aan het met zo veel jonge mensen fietsen door Nederland. Ome Joop’s Tour, Jeugdronde door Nederland.

De bijdrage van Rotaryclub Arnhem-Oost.

Waar we aan begonnen………

Elk jaar gaat een stoet van 150 wielrenners gedurende tien dagen door Nederland en zelfs Duitsland op toer in teams van zes kids met een begeleider.
Rotaryclub Arnhem-Oost heeft in 2015 Ome Joops Tour geholpen met het verkrijgen van een ‘rijdende kantine’; een oude viskraam die met veel ‘handen uit de mouwen’ helemaal gerenoveerd is en is ingericht met koelkasten, frituur en alles wat nodig is om de wielrenners van drinken en maaltijden te voorzien.