Jaarlijkse projecten

Via de ‘Avenue Community Service’ levert Rotaryclub Arnhem-Oost bijdragen aan de (lokale) gemeenschap.

Naast éénmalige projecten kent Rotaryclub Arnhem-Oost ook projecten die een aantal jaren kunnen voortduren.

Kidz Festival

Jaarlijks één festival een wijk die extra aandacht verdiend. Leden van de club helpen mee met de organisatie en realisatie. Op een middag komen zo’n honderd basisscholieren naar een plek die bol staat van muziek. Workshops drummen, discjockey, rappen, breakdance, zingen etc (als het maar met muziek te maken heeft) naar keuze. De middag wordt afgesloten met een performance van alles wat er tijdens de workshops is geleerd.
De April Fools Party, een muzikaal muziekspektakel, van Music Avenues fungeert als fondswerving voor het festival.

Beroepenmarkt voor het voortgezet onderwijs in Arnhem

Jaarlijks een bijeenkomst bemensen, samen met Rotary Arnhem Centrum en de Soroptimisten. Het moet de leerlingen helpen een vervolgstudie te kiezen.

JobRotary.nl

Ieder jaar coachen een aantal clubleden mensen (45+) zonder werk. Doel is de werkzoekende gedurende maximaal een half jaar te ondersteunen op weg naar een nieuwe betaalde baan.

Target::Werk

De missie van Target::WERK is om hoger opgeleide jongeren uit Arnhem e.o. die op zoek zijn naar werk via de netwerken van Service clubs in contact brengen met werkgevers.
Klik https://vimeo.com/200543377 voor meer informatie.

lnternationale samenwerking

Met onze drie ‘zusterclubs’ wordt ieder jaar om de beurt een project bij een club gesteund.
In 2015 was dat Ome Joop's Tour. De andere jaren dragen wij bij aan een project van één van de andere clubs.
Ome Joop's Tour bestaat 65 jaar in 2015. Met steun van de buitenlandse zusterclubs werd een kadi-wagen gekocht en met doe activiteiten door leden opgeknapt en ingericht. Daarnaast is ter ondersteuning zitting genomen in de Raad van Advies van OJT door een lid van onze Rotaryclub. Zie ook hier.
De drie ‘zusterclubs’ van Rotaryclub Arnhem-Oost komen uit Detmold (D), Purley (GB) en Rouen (Fr).

Doe activiteit

Jaarlijks tenminste één doe activiteit waarbij de handen uit de mouwen worden gestoken.
Bijvoorbeeld:

klusproject in Wolfheze in 2014

Kleine bijdrage bij bedrijfsbezoeken

Jaarlijks worden enkele bedrijfsbezoeken gebracht aan maatschappelijke organisaties. Soms in kader van beroepspraatje, soms op uitnodiging of op verzoek. ln voorkomende gevallen kan kleine bijdrage worden verstrekt. Bv. Werkbezoek aan de Voedselbank Arnhem.

Overig, anders en toeval

leder jaar zijn er enkele onverwachte klusjes en help-projectjes. Bijvoorbeeld het fietsen project, waarbij oude (kinder)fietsen werden verzameld, opgeknapt en via Kinderhulp een bestemming kregen.