50 Jaar geschiedenis Rotaryclub Barchem.

De club werd geïnstalleerd op 28 juni 1952 en het charter werd uitgereikt op 25 oktober van hetzelfde jaar. Als moederclub fungeerde Rotaryclub Hengelo(O).

Bij gelegenheid van het 50-jarige bestaan van de club in 2002 verschenen een 4-tal Journaals met interviews die een goed beeld geven van de eerste 50 jaar van de club. Vier interviews werden gehouden door ons , in 2008 overleden medelid Jack Broekhuizen ,één inter view door ons oud-lid Bert Wesseldijk.

De eerst geïnterviewde was ons charterlid Coop Stratingh, inmiddels oud-lid, die vertelde over de start en de eerste jaren van de club. (bijlage 1. De club van Felix)

Het tweede interview was met een ander charterlid Jan Kelderman ,inmiddels ook oud-lid, die vertelt over de jaren 60.(bijlage 2: De fietser)

De derde geïnterviewde was Dick van de Kraats, lid geworden in 1969,nu oud-lid, die over de jaren 70 werd bevraagd.(bijlage 3: De scout)

Als vierde werd geïnterviewd Frits Oostrik, lid sinds 1981, die de jaren 80 en 90 voor zijn rekening nam.(bijlage 4: Interview met Frits )