Over Tamar en haar werk

Tamar werkt in Mukono, zo’n kleine vijftig kilometer van de Oegandese hoofdstad Kampala, via The Rob Foundation.

The Rob Foundation wil op lokaal niveau een bijdrage leveren aan de verbetering van de gezondheidszorg in Oeganda: minder kindersterfte, het voorkomen van ondervoeding, het verbeteren van de gezondheid van moeders en de bestrijding van hiv/aids, malaria en andere dodelijke ziektes.

Hiermee sluit The Rob Foundation aan bij de Duurzame Ontwikkelingsdoelen voor 2030 zoals deze in 2016 door de Verenigde Naties zijn opgesteld maar ook op de doelstellingen van Rotary International ten aanzien van het thema Gezondheid van Moeder en Kind.

Tamar en haar medewerkers willen deze doelstellingen vooral bereiken door outreaches; bezoeken aan dorpen in verafgelegen gebieden waar mensen te arm zijn of niet mobiel genoeg zijn om naar een kliniek te komen. Tijdens de outreaches kan voorlichting en goede medische zorg worden geboden.

Informatie over Tamar en haar werk vind je via de site van The Rob Foundation:

Aanmelden voor de kookworkshop

Stuur een mail naar: kookworkshop@rcbathmen.nl

Tenslotte

Natuurlijk komt de opbrengst van de kookworkshopsgeheel ten goede aan The Rob Foundation en dus aan het werk van Tamar.

Afbeelding met tekst, buiten, container, blik

Automatisch gegenereerde beschrijving