Opening belevingstuin 't Dijkhuis

Opening belevingstuin “Dijkhuis in Bathmen

Vrijdag morgen 24 september is de belevingstuin van “t Dijkhuis officieel geopend.

De genodigden werden gastvrij ontvangen in de tuin met een kopje koffie en een taartje.

Jackie van Beek, directeur –bestuurder van “Dijkhuis nam de bezoekers mee in het proces hoe de belevingstuin tot stand is gekomen.

Daarna vertelde Irma Reinders en Johan Doff van de Rotaryclub Bathmen de Schipbeek hoe zij betrokken zijn en waren bij deze grote klus.

De Rotaryclub was de eerste initiatienemer en met onder andere met “Ducks4tdijkhuis”actie werd er veel geld ingezameld voor de belevingstuin. Daarnaast droeg de provincie Overijssel haar steentje bij door middel van een subsidie. Maar vooral om niet te vergeten: daarnaast kwamen vele vrijwillige giften, werden probleemloos hand-en spandiensten verricht en en veel gratis planten aangeboden

De opening werd verricht door bewoners en genodigden die symbolisch een lint doorknipten rondom

Rondom een van de pergola’s in de tuin

Naast de opening van de belevingstuin werd er ook een beeld onthuld dat ’t Dijkhuis heeft gekregen vanuit de gemeenschap Bathmen. Een initiatief namens de werkgroep”Sta op voor ’t Dijkhuis.

Tot slot werd er een gedicht voorgedrag door een van de bewoners.

Jackie van Beek bedankte iedereen die in welke vorm dan ook, heeft geholpen aan de bijdrage van de belevingstuin heel hartelijk bedanken.

De belevingstuin is op dit moment nog volop in bloei en de moeite waard van een bezoekje.

U bent van harte welkom om te komen kijken