Bezoek RC Bad-Lauterberg aan nederlandse zusterclub rc-bathmen

Bezoek RC Bad Lauterberg aan Nederlandse zusterclub RC Bathmen- de Schipbeek

Nadat er tijdens de Coronaperiode alleen telefonisch en digitaal contact was geweest, kon de tweejaarlijkse uitwisseling tussen de twee clubs weer doorgaan. Op vrijdag 7 oktober jl. kwamen zo’n twintig Duitse Rotarians aan in Deventer.Voor veel leden- Duits en Nederlands- ging het om een weerzien, anderen namen voor de eerste keer deel aan deze uitwisseling.

Op vrijdagavond was er een welkomstdiner. Na de maaltijd waren er enkele presentaties van de twee clubs en werden ervaringen met clubactiviteiten uitgewisseld.

Op zaterdag 8 oktober stond een bezoek aan het IJsselstadje Bronkhorst op het programma. ’s Middags werd Paleis het Loo bezocht.

Op zaterdagavond begaf het gezelschap zich naar de binnenstad van Deventer om samen te eten. Tijdens deze avond vond het ceremoniële hoogtepunt van de uitwisseling plaats: de onvergelijkbare Flauskessel- ceremonie. Gelukkig paste de Flaus nog perfect op de Kessel. Dat betekent dat de vriendschap tussen de beide clubs goed in stand is gehouden tijdens de twee Coronajaren en ook dat al gedacht kan worden aan een volgende uitwisseling.

Op zondag 9 oktober was er voor de gasten nog kort de gelegenheid om de Deventer binnenstad te bezoeken. Daarna was het tijd om af te reizen richting Harz met de Flauskessel tussen de overige bagage. De Flaus wordt de komende twee jaar zorgvuldig opgeborgen ergens langs de Schipbeek.