Kraambezoek en de geboorte van een mooie samenwerking

KRAAMBEZOEK EN DE GEBOORTE VAN EEN MOOIE SAMENWERKING

Recentheeft Tamar Goossens een indrukwekkende lezing voor onze Rotary Club, RC Bathmen de Schipbeek gehouden. Indrukwekkend om haar tomeloze passie voor haar werk als arts in Oeganda te ervaren,waarbij je zelfs digitaal helemaal werd meegenomen in haar belevenissen. Ook indrukwekkend door de heldere kijk die zij heeft op het leveren van een wezenlijke bijdrage in de verbetering van de lokale gezondheidszorg.
Toen wij hoorden dat Tamar met haar gezin naar Bathmen kwam om hier, bij haar moeder, te bevallen wisten wij, deze dame willen wij graag “live” ontmoeten. De hoogzwangere Tamar nam de tijd om met ons af te tasten of wij wat voor haar konden betekenen. Al snel werd duidelijk dat het op de kaart zetten van haar prachtige Foundation, The Rob Foundationbij mogelijke donateurs voor haar geen vanzelfsprekende zaak is. Wij hoefden niet lang na te denken; heel graag wilden wij als club een samenwerking met Tamar en haar Rob Foundation aangaan. Als wij, met handjes, acties, en brains Tamar een klein beetje kunnen helpen haar droom te verwezenlijken is dat voor ons een eer. Wij komen op een later moment dan ook graag bij u terug met een mooi verhaal over de belevenissen van Tamar of een leuke actie. Voor suggesties staan wij altijd open. Deze maand beviel Tamar van een gezonde zoon, Mika. Het kraambezoek van een aantal dames van Rotary Club Bathmen de Schipbeek met Tamar was een dubbele,we vierden de geboorte van Mika en de start van een mooie samenwerking!

Van de site: www.theRobfoundation.com

Met de The Rob Foundation willen we op lokaal niveau in Oeganda een bijdrage leveren aan de verbetering van de gezondheidszorg: minder kindersterfte, voorkomen van ondervoeding, verbeteren van de gezondheid van moeders en bestrijding van hiv/aids, malaria en andere dodelijke ziektes.

Hiermee sluit The Rob Foundation aan bij de Duurzame Ontwikkelingsdoelen voor 2030 zoals deze in 2016 door de Verenigde Naties zijn opgesteld, als opvolging van de eerder geformuleerde Millenniumdoelstellingen. The Rob Foundation richt zich hierbij in het bijzonder op de kernwaarde: ‘Mensen – Toegang tot gezondheidszorg en onderwijs voor iedereen (ook vrouwen en meisjes)’.

Dit willen wij bereiken door outreaches met bekwaam medisch personeel waardoor we in staat zijn voorlichting én goede medische zorg te geven aan de bevolking die geen toegang heeft tot betaalbare en bereikbare medische zorg. Tamar Goossens, een Nederlandse arts en tevens directeur van The Rob Foundation, is de initiator van deze outreaches.
Tamar werkt, naast haar werk voor The Rob Foundation, sinds mei 2015 officieel als dokter in de kliniek van Noah ’s Ark; een organisatie die in Mukono een thuis biedt aan meer dan 190 verwaarloosde, achtergelaten en mishandelde kinderen. De kliniek biedt goede en betaalbare gezondheidszorg aan, zoals verloskundige hulp bij bevallingen. Daarnaast is er een ondervoedingsafdeling.

Eventuele donatiemogelijkheden staan op deze site genoemd.
Heeft u suggesties hoe wij Tamar met haar Rob Foundation kunnen helpen dan horen wij het graag! Ook staan wij open voor ervaringen van betrokkenheid bij vergelijkbare projecten.

Voor informatie over onze Rotary Club(leden stroomgebied de Schipbeek van Deventer tot en met Diepenheim) kun je terecht op www.rotary.nl/bathmendeschipbeek.Je mag ons natuurlijk ook mailenwebmaster@rcbathmen.nlof bellen (Anne-Marie Jogems, 0621884642), graag zelfs.