kookworkshop

Heel Rotary bakt...voor de kinderen van Mukono

Organiseer voor je (vrienden)club een gezellige Afrikaanse kookworkshop en ondersteun het ondervoedingsprogrammavan The Rob Foundation

Rotaryclub Bathmen- de Schipbeek ondersteunt met veel overtuiging het werk van de Bathmense arts Tamar Goossens. Tamar werkt in Mukono, zo’n kleine vijftig kilometer van de Oegandese hoofdstad Kampala, via The Rob Foundation.

The Rob Foundation wil op lokaal niveau een bijdrage leveren aan de verbetering van de gezondheidszorg in Oeganda: minder kindersterfte, het voorkomen van ondervoeding, het verbeteren van de gezondheid van moeders en de bestrijding van hiv/aids, malaria en andere dodelijke ziektes.

Hiermee sluit The Rob Foundation aan bij de Duurzame Ontwikkelingsdoelen voor 2030 zoals deze in 2016 door de Verenigde Naties zijn opgesteld. The Rob Foundation richt zich in het bijzonder op de kernwaarde: toegang tot gezondheidszorg voor iedereen.

Tamar en haar medewerkers willen deze doelstellingen bereiken door outreaches; bezoeken aan dorpen in verafgelegen gebieden waar mensen te arm zijn of niet mobiel genoeg om naar een kliniek te komen. Tijdens de outreaches kan voorlichting en goede medische zorg worden geboden aan dit deel van de Oegandese bevolking.

Informatie over Tamar en haar werk vind je via de site van The Rob Foundation:

Wat bieden we aan?

Groepen die zich inschrijven, gaan meedoen aan een intercontinentale kookworkshop, onder leiding van Daniel Waisa. Daniel is de man van Tamar Goossens. Omdat de internetverbinding met Oeganda niet altijd even stabiel is, heeft Daniel een video gemaakt van zijn kookworkshop. Op het menu staat een bekend Oegandees gerecht: Kikomando.

Kikomando, Uganda. | African food, Ethiopian food, Bean recipes

Kikomando bestaat uit chapati (een soort hartige pannenkoek) en saus.

Hoe werkt het?

Wanneer een groep zich inschrijft voor de kookworkshop, ontvangt de contactpersoon na betaling via de mail het recept, de boodschappenlijsten een link naar de video. Deze link werkt alleen op de aangegeven datum.

Met de voorbereiding en het koken en bakken zijn jullie ongeveer anderhalf uur bezig; de duur van het etentje bepalen jullie uiteraard zelf. Een groep kan ervoor kiezen om de kookworkshop op éénlocatie te laten plaatsvinden maar het kan ook in kleinere groepjes op verschillende adressen, bijvoorbeeld bij clubleden thuis.

De kosten

De kosten bedragen 10 euro per deelnemer, exclusief ingrediënten.

Stuur een mail naar: kookworkshop@rcbathmen.nl

Natuurlijk komt de opbrengst van de kookworkshopsgeheel ten goede aan The Rob Foundation en dus aan het werk van Tamar.

Afbeelding met tekst, buiten, container, blik

Automatisch gegenereerde beschrijving