Op de bres voor regionale projecten

C:\Users\Barbara\Documents\Rotary\aanbieden check verwendag DZ.jpg

Rotary Bathmen de Schipbeek op de bres voor kleine regionale projecten

Naast de grote projecten waar Rotaryclub Bathmen de Schipbeek bij betrokken is (o.a. drinkwater en sanitaire voorzieningen in Nepal), sponsort deze club minstens één keer per jaar enkele kleinere regionale projecten. Dit jaar zijn dat er drie, nl een ‘verwendag’ voor patiënten van de afdeling geriatrie, neurologie en oncologie in het Deventer ziekenhuis, poloshirts voor manege Snorrewind in Markelo en een donatie aan de welzijns-instelling ViaVie in de gemeente Rijssen-Holten.

Over Rotary

Rotary is een wereldwijde serviceclub. Het doel van de Rotary is het samenbrengen van mensen uit allerlei verschillende beroepssectoren die humanitaire diensten verlenen, hoge ethische standaarden in de beroepen nastreven en helpen bij het opbouwen van goodwill en vrede in de wereld.

De verleende diensten bestaan niet alleen uit het geven van geld, maar kunnen ook plaatsvinden in de vorm van ‘handen uit de mouwen’ projecten!.

De projecten dit jaar

Een mooi voorbeeld is het sponsoren van een ‘verwendag’ op de afdeling waar patiënten verpleegd worden met geriatrische, neurologische en oncologische ziekten.

Het idee is door een verpleegkundige op de afdeling bedacht. Het leek haar leuk om vooral voor de mensen die lang opgenomen zijn, het eentonige ziekenhuisleven te doorbreken door de patiënten eens te verwennen en hen centraal te stellen. Bv door een manicure, pedicure of massage, en dat alles onder het genot van een high tea. Doordat Rotaryclub Bathmen de Schipbeek hier nu geld voor beschikbaar heeft gesteld kan dit idee ook daadwerkelijk worden opgepakt. Naast een financiële bijdrage zullen leden van de club zelf ook op de middag aanwezig zijn om mee te helpen.

Bij manege Snorrewind in Markelo zijn een groot aantal voorbedrukte polo’s uitgereikt. Deze polo’s worden gedragen tijdens themawedstrijden en andere activiteiten. Zo zijn zij duidelijk herkenbaar en weet iedereen waar ruiters en begeleiders vandaan komen. Overigens heeft Rotaryclub Bathmen de Schipbeek de polo’s gesponsord en de bedrukking is geheel belangeloos verzorgt door Giftking uit Hengelo, die de polo’s geleverd en bedrukt heeft.

De welzijnsinstelling ViaVie is nog aan het onderzoeken waar ze het geld aan willen besteden.

Ducks4tDijkhuis

Intussen is Rotaryclub Bathmen de Schipbeek druk om de fundraisings actie ‘Ducks4tDijkhuis’ voor te bereiden op 26 mei aanstaande. Het plan is om geld op te halen om de binnentuin van 't Dijkhuis op te knappen, om de bewoners ook buiten actief te kunnen laten zijn.

Zet deze datum maar vast in uw agenda, want het wordt een mooi spektakel op en rond de Schipbeek! Dus…. Save the date, U gaat van ons horen!!!