Mineke Foundation

VAKOPLEIDINGEN MINEKE FOUNDATION IN LIBERIA

De stichting Mineke Foundation biedt in Liberia vakopleidingen aan in combinatie met basis ondernemerschapsvaardigheden. Ruim 90% van de deelnemers is vrouw. Van de afgestudeerden is intussen ca. 60% een bedrijfje gestart. Van deze bedrijven laat ongeveer 10% echte groei zien.

De Rotary Club Bathmen de Schipbeek werkt samen met de Mineke Foundation om coaching op afstand te geven en microleningen te verlenen aan deze 10%, zodat zij gesteund worden bij de verdere groei van hun bedrijf. Vragen die daarbij aan de orde komen gaan bijvoorbeeld over financiën, omgang met klanten, marketing en verpakking van producten. Gesprekken met de ondernemers vinden plaats via Skype.

Eind maart 2017 was de kick off van de coaching.

Een eerste conclusie is dat er erg grote verschillen tussen de bedrijfjes bestaan. Dit vertaalde zich ook naar de vragen van de ondernemers. Mineke Foundation heeft daarom besloten haar support aan ondernemers anders in te richten, waarbij de nog niet gestarte en net gestarte bedrijfjes eerst coaching en microleningen via de Savings Club van Mineke Foundation krijgen. Via de Savings Cub kunnen vrouwen sparen en kleine, kortlopende leningen krijgen. Ondernemers die verder gevorderd zijn, komen in aanmerking voor coaching en een microlening van de Rotary Club Bathmen de Schipbeek. De herstructurering van het project bij Mineke Foundation is nog gaande.

Wij verwachten begin 2018 verder te kunnen met het project.

.

C:\Users\Algemeen\AppData\Local\Temp\IMG-20170331-WA0008.jpeg C:\Users\Algemeen\AppData\Local\Temp\IMG-20170331-WA0009.jpeg

C:\Users\Algemeen\AppData\Local\Temp\IMG_4610-1.jpeg