Verwendag Deventer ZIekenhuis

Financiële steun Rotary Bathmen voor Verwendag

Verpleegafdelingen A2 en B2 ontvingen deze week 300 euro van de Rotary Bathmen- de Schipbeek voor het organiseren van een Verwendag.

Ziekenverzorgende Carlien Bos kwam met het idee: laten we een Verwendag voor patiënten organiseren. Om patiënten in het zonnetje te zetten. Even uit hun ‘ziek zijn’ te halen. Via via kwam dat plan bij Rotary Bathmen-de Schipbeek terecht. Verpleegkundige en leidinggevende op B2 Bibiane Steegeman–van Keken: ‘Ze hebben bij de Rotary op bijeenkomsten een spaarvarken staan waar leden een donatie in kunnen doen. Na verloop van tijd worden doelen bepaald waar dat geld heengaat. Dit idee van een Verwendag werd direct omarmd.’ Drie leden van de Rotary (Irma Reinders, Barbara Wartena en Lia Jager) kwamen deze week naar ons ziekenhuis om de cheque van 300 euro te overhandigen.

Bedside Buskers

De invulling van het programma is nog open. Bibiane: ‘Maar denk aan een high tea, complementaire zorg, massage en/of muziek.’ Wat betreft dat laatste zegt Bibiane: ‘Misschien dat we de Verwendag kunnen koppelen aan een optreden van de Bedside Buskers. Dan zou donderdag 5 april een optie zijn. Maar dat ligt nog niet vast.’ De leden van de Rotary hebben niet alleen geld ter beschikking gesteld, maar willen ook fysiek komen helpen als de Verwendag gehouden wordt. We kennen al de borstkanker Verwendag, maar dit is voor het eerst dat A2 en B2 zoiets organiseren.