18 juni 2022: Heel Midden-Drenthe Bakt

Afbeelding met bord, voedsel, fruit, dessert

Automatisch gegenereerde beschrijving

Wie maakt de lekkerste, origineelste en mooiste zomertaart? En wint een terraskachel ter waarde van 150 euro!

Deze bakwedstrijd is bedoeld voor iedereen die denkt de allerlekkerste zomertaart van Midden-Drenthe te kunnen bakken. Het liefst gebruik je een origineel recept omdat daarmee je taart lekkerder en beter wordt dan die van de andere deelnemers. Zorg dat de taart er superlekker uitziet, maar de smaak is het belangrijkste.

De wedstrijd is gratis toegankelijk voor iedereen uit Midden-Drenthe (en omgeving) en je mag zoveel supporters meenemen als je wilt. Je kunt je hier inschrijven.

:

Fair; Nichten van de dominee gehouden aan Prins Hendrikstraat 2 te Beilen.

18 juni 2022

Schrijf je hier in.

Inlevering

:

18 juni 2022 tussen 9:30 en 10:00 (’s ochtends)

Prijsuitreiking

:

18 juni 2022 om 11:00 uur (’s ochtends)

Bakreglement

Lees het bakreglement.

:

Stuur voor vragen een mail naar rotaryclubbeilen@gmail.com.

Na afloop van de jurering en de prijsuitreiking worden de taarten (minus het proefstukje) verkocht. De opbrengst daarvan gaat naar De Muzentuin. De Muzentuin helpt kinderen, jongeren en volwassenen begeleiden in het ontdekken van hun creativiteit. Ze geven lessen in muziek, Theater en fotografie.

Afbeelding met steen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Bakreglement:

1.

De taart heeft een minimale doorsnede van 15 cm.

2.

Elke deelnemer levert – naast de taart – een lijst met ingrediënten in drievoud aan voor de jury.

3.

De taart moet volledig eetbaar zijn.

4.

Verpak de taart in een stevige, afsluitbare doos en voorzie het deksel van je voornaam en achternaam.

5.

Er mag slechts één taart per deelnemer ingeleverd worden.

6.

De jury beoordeelt in elk geval op de volgende onderdelen:

• Presentatie (uiterlijk, kleur)

• Originaliteit (smaakcombinaties, vorm)

• Smaak (zoet, fris, verrassend)

• Eeteigenschappen (niet te vast of te zwaar, niet klef of brokkelig)

7.

Het jury-oordeel is doorslaggevend en kan niet ter discussie gesteld worden.

8.

De deelnemer ziet af van mogelijke auteursrechten.

9.

Door deel te nemen geeft u automatisch het recht aan de organisatie en/of derden uw taart (of delen daarvan) te fotograferen en in de (sociale) media te publiceren.

10.

De taart mag niet van tevoren gepubliceerd worden, om een eerlijke beoordeling te garanderen.

Slotbepaling:

·

Over alle onderwerpen waarin dit reglement niet heeft voorzien, beslist de wedstrijdleiding/jury.