Maarten is onze keynote speaker op de DISCON 1610
Zomeravond Zeilen

Rotaryclub Bergen op Zoom Noord

Welkom

Rotaryclub Bergen op Zoom Noord maakt onderdeel uit van Rotary International : "een wereldwijd netwerk van maatschappelijk betrokken vrijwilligers".

Wij zetten ons in voor goede doelen, organiseren diverse evenmenten in Bergen op Zoom zoals Bergen op Zicht en de Santa Run. Wij verzorgen beroepenvoorlichting voor middelbare scholieren, geven studenten een kans om deel te nemen aan internationale uitwisselingsprogramma's, organiseren intensieve bijeenkomsten voor jonge professionals. Maar bovenal is het leuk en gezellig om al deze zaken met elkaar te organiseren.

Wij ontmoeten elkaar om de week  op maandagavond vanaf 18:30 bij Oase.

Evenementen & Activiteiten

Werkzaamheden bij Stichting ’t Opkikkertje

Stichting ’t Opkikkertje exploiteert drie vakantiebungalows op Vakantiepark Familyland in Hoogerheide. De bingalows zijn volledig aangepast voor minder validen, modern ingericht en ruim opgezet. ’t Opkikkertje biedt deze bungalows aan met als doel: het voor een zo laag mogelijke prijs beschikbaar stellen van een goede vakantievoorziening aan personen voor wie een aangepaste accommodatie gewenst is. Onze Rotaryclub ondersteunt de stichting al meer dan 20 jaar.

In maart en oktober van ieder jaar helpen leden van onze Rotaryclub de vrijwilligers van Stichting ’t Opkikkertje met diverse werkzaamheden zoals grasmaaien, terrassen schoonspuiten, dakgoten schoonmaken, schilderwerkzaamheden, heggen scheren, snoeiwerkzaamheden, onkruid verwijderen. Rotaryclub Bergen op Zoom Noord steekt ook de handen uit de mouwen!

Link: https://opkikkertje-hoogerheide.nl/

In het nieuws

Thema en locatie bekend DISCON District 1610.

Ons clublid Anja Rijlaarsdam is dit clubjaar Gouverneur van ons District 1610. Met trots mogen wij de DISCON van clubjaar 2023/2024 organiseren.

De maatschappij is volop in transitie: de energie transitie en de eiwit transitie om er twee te noemen. Rotary International heeft zeven ‘Areas of Focus’ benoemd.  Hoe boeiend is het om de ‘Areas of Focus’ te bekijken vanuit het oogpunt van transitie.

De transities en de zeven ‘Areas of Focus’ streven een groot wereldwijd maatschappelijk belang na maar beidt tegelijkertijd ook kansen voor geheel nieuwe bedrijvigheid. Een paar mooie voorbeelden binnen onze regio laten we aan bod komen.

Als decor hebben wij uiteraard het prachtige Bergen op Zoom.

Het thema zal zijn Transitie, wie begint met vertellen ?