Al 40 jaar Rotary Bunnik

Actief voor oud en jong

Al 40 jaar Rotary Bunnik

BUNNIK - Dit jaar is het veertig jaar geleden dat de Rotary Club Bunnik is opgericht. Dat viert de serviceclub door extra aandacht te besteden aan jonge en oude mensen. Ze maken het mogelijk dat de jeugd kan sporten en dat de ouderen af en toe een dagje uit kunnen.

De Rotary Club Bunnik maakt als zelfstandige vereniging onderdeel uit van de wereldwijde Rotary organisatie, die in 1905 in Chicago is opgericht door Paul Harris. In 1923 werd de eerste Rotary Club in Nederland opgericht in Amsterdam. In 1971 in Motoresto, het huidige Postillion Hotel, werden 25 inwoners uit Bunnik, Odijk en Werkhoven geïnstalleerd als lid van de Rotary Club Bunnik. Een van de belangrijkste activiteiten van Rotary is de Rotary Foundation. Dit fonds dat geheel afhankelijk is van vrijwillige bijdragen, voorziet mensen van een studiebeurs, bevordert uitwisseling van studenten en jong professionals en besteed veel geld en aandacht aan gezondheidszorg.

Tijdens het Jazz en Blues Festival in Brothers werd al een cheque ter waarde van achtduizend euro uitgereikt aan het Jeugdsportfonds Bunnik. Dit fonds heeft als doel kinderen te laten sporten indien in het gezin de financiële middelen ontbreken. In het eerste jaar van het Jeugdsportfonds konden al veertien kinderen in de gemeente Bunnik lid worden van een sportvereniging.

Afgelopen week werd daarbij nog eens de rolstoelbus voor Bunninchem officieel in gebruik genomen. De Rotary Club had de bus voor elfduizend euro gesponsord.

Snoeien 111204.JPG

De Rotary club is al jaren actief in Bunnik, zoals hier als snoeiploeg op Fort Rhijnauwen.

(Uit ’t Groentje editie Bunniks Nieuws van 1 juni 2011)