Wieteke van Dort weer in Bunnik

Speciale middag voor Senioren

BUNNIK - Op zaterdag 29 oktober 2011 organiseren de Rotary Clubs Bunnik en Wijk bij Duurstede samen met Uitgaans-centrum Brothers een optreden van Wieteke van Dort. Tijdens haar show zal zij een aantal oudere maar zeer bekende Nederlandse liedjes zingen, vaak samen met de aanwezigen.

Wieteke is natuurlijk geen onbekende voor de ouderen onder ons. Ze is meer dan veertig jaar actief geweest is in vele geliefde programma’s op televisie en radio. Zes jaar geleden trad zij ook al op in Bunnik, een gebeurtenis die veel senioren zich nog heel goed kunnen herinneren. Wieteke van Dort begon rond 1970 toen zij speelde in verschillende kinderprogramma’s waarvan onder andere de Stratenmakeropzeeshow, samen met Aart Staartjes en Joost Prinsen, grote bekendheid heeft gekregen.

Geïnspireerd door haar Indonesische achter-grond kwam zij wat later als Tante Lien met de ‘Late late Lien show’, een prachtige rol die zij nog steeds met veel verve speelt. De ‘Gordel van Smaragd’ en zijn bewoners worden heel positief gepresenteerd. Opvallend is ook haar waardering voor de veteranen van de strijd in Indonesië. In de loop van de jaren heeft Wieteke veel onderscheidingen gekregen voor haar optredens, waaronder de Nipkowschijf voor het beste televisieprogramma van het jaar.

Toegangskaarten bestellen

De toegangskaarten zijn gratis, maar moeten wel besteld worden.

DSC_0006.jpgWieteke van Dort. Foto: c Max / Hans Vink

Als u afhankelijk bent van begeleiding, dient u een extra kaartje te bestellen. U kunt de kaarten bestellen bij Huub Huntjens, telefoon 030-6563936. Deelnemers aan Senioren Activiteiten kunnen ook intekenen op de lijst die ligt bij de diverse activiteiten. Vergeet niet te bestellen of in te tekenen, want zonder kaartje heeft u geen toegang! De zaal aan de Schoudermantel 52 in Bunnik is open vanaf 14.00 uur. Namens de Rotary clubs zal u eerst een drankje worden aangeboden.

(Uit ’t Groentje editie Bunniks Nieuws van 12 oktober 2011)