ROOS 2013 in de Nieuwsbode

Door Kees Broekman

BUNNIK – Ruim 300 senioren uit Bunnik en Wijk bij Duurstede genoten zaterdagmiddag bij Brothers van een wervelend optreden van Ronnie Tober. Hij was de grote artiest tijdens

de jaarlijkse seniorenmiddag in Brothers mogelijk gemaakt door de samenwerking van de Rotary Bunnik en Wijks bij Duurstede.

ROOS 2013 Ronnie Tober NieuwsbodeRonnie Tober werd aangekondigd door burgemeester Hans Martijn Ostendorp die naar dit optreden had uitgekeken. Hij schetste hem als een goed artiest en mens. Hij memoreerde de Ronnie Tober Foundation die als doel heeft het contact te bevorderen tussen mensen met een verstandelijke beperking en alle anderen in onze samenleving. Dit gebeurt door het organiseren van vakanties en uitstapjes. De kennismaking voorafgaand aan het programma was kennelijk zo prettig dat Ronnie Tober en burgemeester Ostendorp hebben afgesproken met elkaar te gaan twitteren.

Ronnie Tober had de aanwezigen véél te bieden. Hij viert dit jaar zijn 50-jarig jubileum als artiest en had ter gelegenheid daarvan een selectie gemaakt uit zijn grote repertoire. Liedjes als ‘Breng die Rozen naar Sandra’, ‘Iedere Avond’ en ‘Geweldig’ werden afgewisseld met nieuw repertoire zoals ‘Kom in mijn armen’ en Engelstalige songs zoals ‘I did it my way’, ‘We’ll meet again’ en ‘You never walk alone’. Opvallend was de kracht en de passie waarmee Ronnie Tober zijn liedjes zong met zijn warme stem. Tijdens de Amsterdamse medley werd er volop meegezongen en spontaan volgde er een polonaise.

De 68-jarige zanger denkt er absoluut niet aan te stoppen met zijn carrière. “Als je ziet hoe de mensen genieten dan stop je toch niet? Bovendien voel ik me nog prima en er komen telkens weer nieuwe leuke dingen op mijn pad.”

Voordat Ronnie Tober zijn optreden ging afsluiten af met het lied ‘You never walk alone’, vroeg hij alle vrijwilligers van de Rotary naar voren te komen. Zij kwamen, zij het aarzelend, en ontvingen van het publiek een daverend applaus als waardering voor de inzet. De Rotary Bunnik en Wijk bij Duurstede kunnen terugkijken op een bijzonder geslaagde middag waar door de aanwezigen enorm van is genoten.

Foto’s en video’s zijn binnenkort te zien op www.rotary.nl/Bunnik onder ‘Nieuws’.