Jazz & Blues in het Groentje

Jazz & Blues Festival voor alle leeftijden

BUNNIK – Het 16e Jazz & Blues Festival, georganiseerd door Rotary Club Bunnik en Brothers Festival Dome werd ook dit jaar weer een sfeervol muziekfestijn. Op zondag 26 januari wisten veel mensen de weg naar de Dome in Bunnik te vinden en trok het festival nieuw publiek. Naast de traditionele Jazz & Blues reikte de organisatie nadrukkelijk uit naar jongere mensen met de ervaren Danny Vera en de kersverse beatband The Kik. Maar ook het oudere publiek genoot van Hans la Faille's Showbizz Bluesband met saxofonist Bertus Borgers, het Utrechts Jazz Orkest met zangeres Izaline Calister en Sven Hammond Soul. De allerkleinsten kwamen aan hun trekken tijdens het Kinderpopconcert met een geestdriftige Jelle Amersfoort.

Dankzij de sponsorbijdragen van het bedrijfsleven uit de streek, kon voorzitter Toon van Kleef van Rotary Club Bunnik tijdens het festival een cheque van € 8.500 uitreiken aan Gerry Nutters van INTERMEZZO zonnehuizen in Zeist. Intermetzo zet zich in voor kinderen met gedragsproblemen. En geeft hen de kans zich te ontwikkelen tot volwaardige, gezonde personen. Een doel dat Rotary Club Bunnik van harte ondersteunt. (Tekst Edward Mac Gillavry, foto André de Prouw)