Jazz & Blues Festival in 't Groentje

Jazz en Blues festival ook voor kinderen

Jazz_&_Blues_2013 _'tGroentje.jpg

BUNNIK - Zo'n duizend mensen kwamen zondag 27 januari af op de 15e editie van het Jazz & Blues Festival in Brothers in Bunnik. De optredens van Sabrina Starke, El Kroppo en andere artiesten zorgden voor een rustige, gemoedelijke sfeer. Het festival werd georganiseerd door de Rotary Club Bunnik en Rotary Club Houten en leverde 10.000 euro op voor het Ronald McDonald Kinderhuis van het Wilhelmina Kinder Ziekenhuis in Utrecht.

Het leek wat rustiger dan voorgaande jaren, maar dat kwam voornamelijk door de veranderde zaalindeling. In plaats van de Beierse zaal, was Studio A12 nu ingericht voor grote acts, zoals Sabrina Starke. Toch kreeg zij die enorme zaal nog aardig vol. Tussen haar blues, soul en hiphopnummers door had Starke ook aandacht voor het publiek. Zo mochten de kinderen op het podium mee dansen. Er waren veel kinderen dit jaar. De kinderopvang werd goed gebruikt en ook werd er door de kleintjes enthousiast gedanst op de muziek van onder meer Julian Sas en Rubatong.

De Beierse zaal was dit jaar ingericht als eetgelegenheid. Daardoor was het eten een stuk gezelliger dan voorgaande jaren. Mac Gillavry, van Rotary Bunnik: "Het eetgebeuren was voorheen wat karig. Dit was een duidelijk verbetering." De zaal was net helemaal verbouwd door Brothers Horeca Groep en deed aan als heus restaurant.

Opvallend is dat van de crisis nauwelijks iets te merken was zondag. Mac Gillavry: "De kaartverkoop was iets meer dan voorgaande jaren en de sponsoring ging gewoon goed. Toch hopen we volgend jaar meer kaarten te verkopen, omdat er gewoon veel meer mensen in kunnen. Dan heb je wat meer te besteden." (AC)

Uit: ‘t Groentje 30 januari 2013