Nico's bankje ingewijd

Nico’s bankje onthuld

WERKOVEN – Op woensdag 14 mei werd op de Nederlands Hervormde Begraafplaats aan de Leemkolkweg ‘Nico’s bankje’ onthuld. Het is een eerbetoon aan Werkhovenaar Nico Lagerweij die tien jaar geleden overleed.

Het bankje werd geschonken door Rotary Club Bunnik, waar Nico lid van was. Het werd onthuld door Nico’s weduwe Co, samen met dochter Evelien en kleindochter Marloes. Het bankje, afkomstig uit één van de parken in Utrecht, is gerestaureerd in de timmerwerkplaats van Stichting De Moestuin onder leiding van Rotarylid Hans Vink. Gerrit en Wim Oskam, die vrijwillig het onderhoud van de begraafplaats doen, gaven het bankje een plaats in de buurt van Nico’s graf. Na de onthulling werd het bankje ‘ingezeten’ door vier generaties: Co, Eveline, Marloes en Co’s achterkleindochter Felien van bijna vier maanden. (Tekst Edward Mac Gillavry, foto André de Prouw)

(Ook verschenen in Bunniks Nieuws ‘t Groentje en De Nieuwsbode editie Bunnik van 21 mei 2014)