De afbouw van het kippenhok bij "Dier en Wij"

Kippenhok bij Dier & Wij

Tien leden van Rotary Club Bunnik bouwden zaterdag 3 mei een nieuw kippenhok voor Kinderboerderij Dier en Wij in Odijk. Foto: Hessel de Jong

ODIJK - Tien leden van Rotary Club Bunnik waren zaterdag 3 mei present bij Kinderboerderij Dier en Wij in Odijk. Daar bouwden ze eerder geconstrueerde panelen samen tot een nieuw kippenhok voor de boerderij.

Door: Edward Mac Gillavry

Het plaatsen van het kippenhok was een hands-on project van Rotary Club Bunnik. Het voortouw werd genomen door de Rotaryleden André de Prouw van Constructiebureau de Prouw en Hans Vink van Hans Vink Meubelmaker & Interieurbouw.

Daarbij onontbeerlijk was de professionele hulp van Rob Kanne en Peter Schep van Bouwbedrijf Oskam. Maar ook de ‘witte boorden’ van de Rotaryclub lieten zich niet onbetuigd. Er werd druk gesjouwd, getild, geboord en gezaagd.

Hele dag

De ploeg was de hele dag bezig met de bouw, maar aan het einde van de middag werd het doel bereikt.

Het kippenhok stond waterpas op de fundering, het dakbeschot en de golfplaten zaten erop.

Het stevige hok is gebouwd in duurzaam hout en kan een hele tijd mee. Het nieuwe hok voor de kippen en de kalkoen is ook veel groter dan de oude behuizing en bestaat uit een nachthok met buitenloop. De kalkoen kakelde al opgewonden tijdens alle bouwactiviteiten.

De leden van Rotary Club Bunnik gaan er vanuit dat het dier zich verheugt op de aanstaande verhuizing.

Zie voor meer informatie over Dier en Wij: www.dierenwij.nl

(Verschenen in De Nieuwsbode editie Bunnik op woensdag 7 mei 2014)