Zomeravondconcert 2015

Eerste Zomeravondconcert een groot succes

BUNNIK – Meer dan 300 bezoekers bezochten zondag 14 juni 2015 het eerste Zomeravondconcert bij Kasteel Cammingha. Na een inloop en een walking dinner genoten de gasten van een prachtig concert door het Naardens Kamerorkest onder leiding van Jeppe Moulijn.

Het concert werd georganiseerd door de Commissie Community Service van Rotary Club Bunnik en hoofdsponsor Brothers Horeca Groep, die geheel belangeloos het terrein rond Kasteel Cammingha ter beschikking stelde. Tijdens het walking dinner zorgde de Eindhovense studenten van Tuna de Ciudad de Luz voor vrolijke Spaanse klanken. Om 19:00 begaf iedereen zich naar de zijkant van het kasteel. Burgemeester Hans Martijn Ostendorp opende het concert op nota bene zijn trouwdag. Wat voor voorzitter Community Service Hans de Bruin reden was Linda Ostendorp een bloemetje aan te bieden.

Het Naardens Kamerorkest en violiste Carla Leurs speelden vervolgens de sterren van de hemel. Werken van Bizet en Brahms, met solo’s van Carla Leurs, waren voor de pauze te horen. Na de pauze werden werken van Katsjaturian en Tchaikovsky gespeeld. Het concert werd beëindigd met een medley uit de Sound of Music, waarop het publiek het orkest een staande ovatie bracht. En daarom kwam Jeppe Moulijn terug om nog één keer de Galop uit de Masquerade Suite van Katsjaturian te spelen.

De opbrengst van het concert uit de sponsoring van bedrijven en de kaartverkoop komt ten goede aan het Jeugdsportfonds Bunnik en Rotary met Ouderen Op Stap (ROOS) dat ook dit najaar weer zal plaatsvinden.