Wandelen voor water 2016

Scholen wandelen voor water

BUNNIK/ODIJK/WERKHOVEN - Op 23 maart 2016 namen vijf scholen uit Bunnik, Odijk en Werkhoven weer deel aan de actie Wandelen voor Water.

240 leerlingen uit de groepen 7 en 8 van de Anne Frankschool uit Bunnik, De Beurthonk en de St. Nicolaasschool uit Odijk, de Delteykschool en De Werkhof uit Werkhoven liepen 6 kilometer met een rugzakje met 6 liter water. Waarmee zij konden beseffen wat het betekent om schoon drinkwater te moeten halen op zo’n afstand.

Maar dat niet alleen. De leerlingen lieten zich door familie en kennissen ook sponsoren en dat leverde flinke bedragen op. Een opbrengst waar Stichting Max Foundation nog eens 50% bij doet en besteedt aan het bouwen van voorzieningen voor schoon drinkwater en sanitair in Bangladesh.

Wandelen voor Water wordt ondersteund door Rotary Club Bunnik. Leden van de club gaven voorafgaand aan de sponsorloop les op de vijf scholen over het belang van schoon drinkwater en sanitatie. Rotary Club Bunnik sponsorde ook de blauwe rugzakjes waarin de 6 liter water werden gedragen. De flesjes water waren beschikbaar gesteld door Albert Heijn Bunnik en de appel achteraf door de Plattelandswinkel aan de Achterdijk.