Bunnik fair 2016

Bunnik Fair bezoekers financieren ShelterBox

Op zaterdag 11 juni stond Rotary Club Bunnik weer met een ShelterBox op de Bunnik Fair. Deelcertificaten van € 5,00 werden verkocht om de aanschaf van een nieuwe ShelterBox te financieren.

Een ShelterBox is een noodhulppakket dat o.a. bestaat uit een speciaal ontworpen familietent, slaapmatten, dekens, een waterfilter, waterzuiveringstabletten, gereedschap, kookgerei en een oventje. Hiermee kan de eerste nood gelenigd worden van mensen die dakloos zijn geworden als gevolg van natuurgeweld of oorlog.

In meer dan 18 landen zijn Rotary clubs actief voor de ShelterBox organisatie. Samen hebben zij sinds 2000 wereldwijd meer dan 135.000 shelterboxen gefinancierd en verdeeld.

De bezoekers van de Bunnik Fair hebben ruimhartig geparticipeerd in de ShelterBox actie, in totaal werd er € 922,00 opgehaald. Ruim voldoende voor RC Bunnik om een nieuwe ShelterBox van € 750,00 te financieren bij “ShelterBox Nederland”.

Zodra het nummer van de nieuwe ShelterBox bekend is, zal Rotary Club Bunnik dit publiceren op haar website. Op www.shelterbox.nl is dan te volgen waar ter wereld de Bunnikse box zal worden ingezet.

De ShelterBox actie was gekoppeld aan een loterij die gewonnen werd door de familie IJzendoorn uit Houten. Rotary lid Kees Visser overhandigde hen vorige week de hoofdprijs: een twee persoons pop-up tent. (Foto Aswin Menke)