Seniorenmiddag 2016

Corry Konings laat liedjes herleven

BUNNIK – Zaterdagmiddag 22 oktober vulde Studio 3 van Discotheek Brothers zich met bijna 300 senioren uit Bunnik, Odijk en Werkhoven. Zangeres Corry Konings was dit jaar de artiest van het uitje, voor de 12e keer georganiseerd door Rotary Club Bunnik.

Als Corry en de Rekels werd Corry Konings bekend met het lied Huilen is voor jou te laat uit 1970. Het nummer was 41 jaar lang(!) de grootste Nederlandstalige hit in de Top 40. Twee jaar later ging Konings solo, waarna ze scoorde met nummers als Ik krijg een heel apart gevoel van binnen, Jij weet toch wel wat liefde is, Je moedertje en Adios amor. Liedjes die ze ook In Bunnik zong en die gul werden meegezongen. De middag werd geopend door wethouder Rob Zakee. Hij herinnerde zich nog goed hoe hij als 15-jarige de liedjes van Corry hoorde. Het uitje werd weer mogelijk gemaakt door Brothers Horeca Groep die de zaal geheel belangeloos ter beschikking stelde. Onmisbare hulp was er van de begeleiders van Zorgcentrum Bunninchem. De leden van Rotary Club Bunnik en hun partners zorgden voor de ontvangst en niet te vergeten het glaasje advocaat met slagroom in de pauze. Voorafgaand aan het optreden werd de stemming opgefleurd door Greetje den Ouden met haar ons inmiddels welbekende accordeon. Rotarylid Sarien Hage sloot het concert af. Omdat diverse paren in de smalle ruimte voor het podium gingen dansen, opperde ze volgend jaar de dansvloer wat groter te maken. (Tekst Edward Mac Gillavry, foto André de Prouw).