Wandelen voor water 2018

Op woensdag 21 maart 2018 gingen leerlingen van de St. Nicolaasschool uit Odijk en de Delteykschool uit Werkhoven weer Wandelen voor Water. Totaal 120 leerlingen uit de groepen 7 en 8 liepen zes kilometer met een rugzakje met zes liter water. Daarmee beseffen zij wat het betekent om schoon drinkwater te moeten halen op zo’n afstand. Iets wat kinderen in bijvoorbeeld Afrika dagelijks moeten doen. De leerlingen lieten zich door familie en kennissen ook sponsoren en dat leverde weer een flink bedrag op. Dat wordt besteed aan een waterproject in Bangladesh. De jaarlijks terugkerende actie wordt ondersteund door Rotary Club Bunnik. Leden van de club gaven voorafgaand aan de sponsorloop les op school over het belang van schoon drinkwater en sanitatie. Rotary Club Bunnik sponsorde ook de blauwe rugzakjes waarin de zes liter water werden gedragen.