Ook in 2017 wandelen scholen voor water

xxxx

Scholen wandelen voor water

Op 22 maart 2017 namen drie scholen uit Bunnik en Odijk weer deel aan de actie Wandelen voor Water.

130 leerlingen uit de groepen 7 en 8 van de Anne Frankschool uit Bunnik, De Beurthonk en de St. Nicolaasschool uit Odijk, liepen 6 kilometer met een rugzakje met 6 liter water. Op 12 april gaat ook de Delteykschool uit Werkhoven op pad. Leerlingen kunnen hiermee beseffen wat het betekent om schoon drinkwater te moeten halen op zo’n afstand. Iets wat in de Derde Wereld dagelijks moet gebeuren.

Maar dat niet alleen. De leerlingen lieten zich door familie en kennissen ook sponsoren en dat leverde flinke bedragen op. Die worden besteed aan het bouwen van voorzieningen voor schoon drinkwater en sanitair in Bangladesh. Wandelen voor Water wordt ondersteund door Rotary Club Bunnik. Leden van de club gaven voorafgaand aan de sponsorloop les op de vier scholen over het belang van schoon drinkwater en sanitatie. Rotary Club Bunnik sponsorde ook de blauwe rugzakjes waarin de 6 liter water werden gedragen. Albert Heijn Bunnik en de Plattelandswinkel aan de Achterdijk zorgden voor een drankje en een appel. (Tekst en foto Edward Mac Gillavry)