RCCR 2009

ROTARY CLASSIC CAR RALLY 2009

Op zaterdag 30 mei 2009 wordt voor de zesde keer de Rotary Classic Car Rally gereden. De rally wordt georganiseerd door de Rotary Club Bussum en staat open voor equipes met een auto die ouder is dan 25 jaar.

Het batig saldo van de rally zal ten goede komen aan onderzoek naar een agressieve vorm van kinderkanker, het neuroblastoom. De afdeling kinderoncologie van het Emma Kinderziekenhuis zal dit onderzoek uitvoeren.. Kinderen met deze ziekte worden behandeld met chemotherapie en een stamceltransplantatie met hun eigen stamcellen. Met de opbrengst van de rally gaat het Emma Kinderziekenhuis onderzoek doen naar de aanwezigheid van tumorcellen in het stamcelpreparaat en het effect daarvan op genezing.

U en uw klassieker voor het goede doel

Uitgangspunt bij het bepalen van het goede doel is dat het met kinderen te maken moet hebben. Dit jaar is gekozen voor onderzoek naar een vorm van kinderkanker.

Hoewel tegenwoordig ongeveer 75% van de kinderkankers genezen kan worden is het neuroblastoom een vorm die ondanks zware chemotherapie matige prognoses blijft houden.

Het neuroblastoom bevindt zich meestal in de buik en zaait uit naar andere delen van het lichaam waaronder het beenmerg. Kinderen met neuroblastoom krijgen zware chemotherapie totdat de tumor verdwenen is en het beenmerg schoon is. Dan worden er eigen stamcellen geoogst, waarna de patiëntjes opnieuw chemotherapie krijgen.

Om het beenmerg te redden krijgen de kinderen daarna hun eigen stamcellen terug.

Het onderzoek is erop gericht om met een nieuwe methode te kunnen beoordelen of de “geoogste” stamcellen absoluut tumorvrij zijn en dus veilig teruggegeven kunnen worden.

De rit wordt verreden op zaterdag 30 mei 2009. De route voert door de mooiste stukken van Midden en Oost Nederland.

Het aanmeldingsformulier opent u hiernaast aan de rechterzijde, maar u kunt ook contact opnemen met het wedstrijdsecretariaat via 06-55 890 881

Organisatie:

De organisatie is wederom in handen van de Rotary Club Bussum.

Elke deelnemende equipe ontvangt een routeboek en twee rally schilden en twee polo`s.

De organisatie verwacht een interessant veld deelnemers te kunnen presenteren met een grote variëteit aan oldtimers.

Het maximum aantal deelnemers is 150 en het inschrijfgeld bedraagt  € 200,-.

Gaarne overmaking op rek. nr. 37.22.22.986 t.n.v. de Rotary Club Bussum.

De start van de rally is dit jaar bij Kasteel de Vanenburg in Putten. In drie etappes rijdt u door prachtige landschappen en over wegen en weggetjes die u waarschijnlijk nog nooit heeft bereden. Het eindpunt is dit jaar het TT-circuit te Assen alwaar de deelnemers onthaald worden op een borrel en een dinerbuffet. Maar natuurlijk is er óók gelegenheid om uw vaardigheden op het circuit te testen!!