Persbericht over resultaat RCCR 2014

PERSBERICHT

Bussum, 1 juni 2014

Bussumse Rotary Rally: 26.000 euro voor onderzoek spierziekte medicijn

De Rotary Classic Car Rally die afgelopen zaterdag is georganiseerd door Rotary Bussum heeft dit jaar maar liefst 26.000 euro opgeleverd. Dit bedrag wordt geschonken aan onderzoekers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC).  De erfelijke spierziekte SMA (Spinale Musculaire Atrofie) is een dodelijke genetische aandoening. Het UMC wil onderzoek doen naar de nieuwe toepassing van een bestaand medicijn voor een groep zeer ernstig zieke kinderen. De verwachting is dat zij door gebruik van dit medicijn voor een langere periode op eigen kracht dagelijkse activiteiten kunnen uitvoeren. Helaas is er voor deze ziekte nog geen zicht op genezing en gaat het met alle kinderen op termijn slechter en overlijden ze op relatief jonge leeftijd.

Rotary Bussum heeft specifiek voor dit doel gekozen. Omdat relatief kleine, niet makkelijk uit te leggen en daarom niet voor de grote acties bereikbare onderzoeken en ontwikkelingen die er echt toe doen en het verdienen om gerealiseerd te worden.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met:
David Gribnau
Mobiel 06-20415329
E-mail: david@gribnau.com

Over Rotary Bussum
Rotary is een internationale serviceclub met wereldwijd 1.6 miljoen leden. Zij zetten zich in voor allerlei maatschappelijke doelen. In Nederland zijn er meer dan 20.000 mensen betrokken bij dit netwerk. Rotary is onder andere de organisatie achter de actie "help polio de wereld uit" , doet veel in ontwikkelingslanden aan water, medische en scholingsprojecten. Rotary is een van de clubs achter de shelterboxen die wereldwijd ingezet worden in noodgebieden. Op lokaal gebied zet Rotary zich vooral in voor kinderen en gezondheid, maar is ook veelal betrokken bij lokale voedselbanken en individuele hulp aan de mensen die het nodig hebben in onze maatschappij.

Bijlagen:
- RCCR 2014 1.JPG