Hockey voor India

Begin dit jaar vroeg Floris Jan Bovelander, oprichter van de Bovenlander Foundation, of wij in 't Gooi, net als vorig jaar in Velsen, ook een schoolhockeytoernooi wilden organiseren om geld in te zamelen voor kinderen in India. Joost Overgaauw van Hockeyclub Gooische en Mark-Jan Bender van onze club dachten dat dat zeker moest lukken. Ze sloegen de handen ineen en op woensdag 29 juini 2022 heeft op de velden van Gooische het eerste 'Hockey voor India scholentoernooi' plaatsgevonden.

Met 31 teams van 9 verschillende scholen hebben de kinderen uit de groepen 7 & 8 uit Bussum en Naarden gestreden om de felbegeerde bekers. Het mooie weer, de vele vrijwilligers van de Rotaryclub Bussum, hockeyclub Gooische en de Bovelander Foundation hebben voor een prachtig debuut gezorgd, wat naar meer smaakt....

Uiteindelijk is door een behoorlijk aantal sponsoren, waaronder hoofdsponsor Volvo Buitenweg, een mooi bedrag van € 10.000 opgehaald en overhandigd aan Floris Jan Bovelander van de Bovelander Foundation.

Op naar de volgende editie, die op 5 juli 2023 zal plaatsvinden!