Classic Car Rally: € 27.500 voor onderzoek naar leukemie-behandeling

Rotary Classic Car Rally 2015

€ 27.500 voor genezen leukemie patientjes

Op zaterdag 30 mei 2015 vond de 12de Classic Car Rally van Rotaryclub Bussum plaats.

Met stralend weer werd een prachtig parcours afgelegd: de start was op landgoed Zonnestraal in Hilversum. De route voerde verder langs Maarsbergen (kaasboerderij De Weistaar), Ede (50/50 Hotel Belmont), Terschuur (molen D’n Olden Florus) met als eindbestemming conferentiecentrum Kontakt der Kontinenten in Soesterberg.

Het maximum van 120 oldtimers verscheen aan de start waaronder 10 auto’s van vóór de oorlog, en 40 bolides van meer dan 50 jaar oud.

De opbrengst van maar liefst € 27.00 werd geschonken aan prof. Gertjan Kaspers van het VUmc voor het verrichten van een wetenschappelijk onderzoek naar de verbetering van de kwaliteit van leven van kinderen die zijn genezen van leukemie.

Winnaars van de rally waren Siang en Nicole Phoa die de Jan Willem Noome Trofee in ontvangst namen. De trofee is vernoemd naar de vorig jaar overleden voorzitter van de Rallycommissie.

Kijk voor het uitgebreide verslag en een video-impressie van de 2015-rally op de speciale www.rccr.nl site.

Foto’s zijn beschikbaar via http://www.autopics.nl/index.php?p=gallery&onderdeel=classic&pagina=RCCR2015.

Inschrijven voor de 2016-editie van de Rotary Classic Car rally kan via www.rccr.nl.